Saturday, 31 March 2012

saturday+31/3/2012

Ketika Hidupku Tertekan
Mengaburi Pedoman
Kepada-Nya Akan Ku Pergi
Untuk Mencari Bimbingan

Ku Serah Takdir di Tangan-Nya
Mengukir Perjalanan
Walau Ujian Hidup Melanda
Ku tabah Menerima Kerana

Walaupun Tak DiKurnia Kemasyuran
Walaupun Tak DiLimpah Kemewahan
Hatiku Tetap Akan Memuji
Namu Mu Selalu Ya Rabbi

Walaupun Tak Diberi Kemakmuran
Akan ku Memanjangkan Kesabaran
Ku tetap syukur Pada Ilahi
Kerana Mengurniakan Nyawa Ini

Ku Serah Takdir di Tangan-Nya
Mengukir Perjalanan
Walau Ujian Hidup Melanda
Ku tabah Menerima Kerana

Dia Di Hati Selalu
Memberikanku Petunjuk
Apabila Pemandagan Samar

Biarpun Hidup Digoda
Ujian dan Pancaroba
Pasti Ada Hikmah Di Akhirnya

Walaupun Tak DiKurnia Kemasyuran
Walaupun Tak DiLimpah Kemewahan
Hatiku Tetap Akan Memuji
Namu Mu Selalu Ya Rabbi

Walaupun Tak Diberi Kemakmuran
Akan ku Memanjangkan Kesabaran
Ku tetap syukur Pada Ilahi
Kerana Mengurniakan Nyawa Ini

03 hai dan assalamualaikum03

hari nie fiza siket stress.tambah lak keadaan fiza yang sedang teeett..bertambah lah hangin+emosi fiza.ape yang fiza nak,belum tercapai lagi.iaitu nak keluar asrama.time on the way nak balik asrama minggu lepas,fiza nanges.mak tanya kenapa fiza tak nak dok asrama?bape kali adik nak jmb soalan mak?adik penat+letih tau.adek tak rase boleh blaja kt situ.keadaan kelam kabot dengan warden asyek nakmarah2 je.

adik mintak mak paham lah sikit keadaan adik.macam mane adik asyek letih dudok rumah,nie kan adik dok asrama yang banyak aktiviti.mak cakap nak bincang dengan fmly pasal nak keluarkan fiza.tapi malam selase tu fiza kol,mak ckp belum bincang then terus letak telefon.adik tertekan sangat time tu.sampai dah timbul perasaan benci kt mak.rasa nak bunuh mak.adik tak tipu.tu perasaan adik terhadap mak.

dari semalam lepas bangun tido,adik tak tego mak.sampai lah hari nie.tak tego nan sume orang dalam rumah nie.sebab pagi tadi adik dengar perbualan mak nan along.mak:dak apis tak bagi dak adik keluar asrama.nanti leka.along:entah le.abah:tengok le tu.sampai kol 10 belom bangon.mak:tu pasal le tak nak dok asrama.dia tahu kt rumah boleh bangun lambat sampai kol 12.teruk sangat ke sampai mak nilai adik mcam tu?kenape mak tak buang je adik kt dalam longkang,sungai,tempat pembuangan sampah.tak pon bakar je.tak de lah adik derita dok kt dunia nie.adik tahu adik nie menyusah kan mak.ta pe.insyaallah adik bayar balik duit mak.tapi ingat 1 perkara.adik tak kan jage mak bile dah tua sebagai pembalasan mak kt adik sekarang nie.kol 9 adik dah bangun.tapi tak keluar bilek.adik bace novel.tapi lain pulak tanggapan fmly.

ade orang suruh fiza bertahan.tak lama lagi.tinggal beberape bulan.ok.fiza ikot kan.sebab fiza tawar hati termakan dengan kata2 mak.konon nye nak keluarkan fiza bulan 4 nie.tak payah lah.fiza pilih nak dok asrama till abis spm.tapi fiza mungkin akan ikot kawan balik.lepas nie ape fiza nak buat,sorang tak boleh halang.fiza akan asing kan diri fiza dan akan jauh kan diri.fiza penat sangat dah.asyek nanges je.keluar air mata darah pon tak mungkin dapat keluar asrama.so biar fiza jadik diri fiza yang dulu dan sebenar.penat jadi orang baik.welcome to hell fiza.jadi lah fiza yang liar dulu. :)

tu je kot yang fiza nak kongsikan.na out sudah.take care.assalamualaikum

No comments:

Post a Comment

 
Tempelate Designed by Nanie| Copyright-2011 Protected | Infinite
Fly with me